Jdi na obsah Jdi na menu
article preview

7. INFOCENTRUM MILADA

- VYBUDUJEME UCELENÝ MĚSTSKÝ INFORMAČNÍ SYSTÉM
- ZŘÍDÍME TURISTICKÉ INFORMAČNÍ CENTRUM MILADA

Venku se již stmívá. Jen tak, v žabkách, vyjde turista z autokempu, a tápajíc se rozhlíží po okolí. Vtom potká domorodce a táže se: „Kde je tady ta Milada?“

Ne, tak nezačíná špatný vtip, to je bohužel realita všedního dne a důsledek nekompetentního řízení naší radnice.

Vážení spoluobčané, sousedé,

v tomto příspěvku se zaměříme na základní pochybení vedení našeho města v oblasti cestovního ruchu. Představíme způsob nápravy tohoto nedostatku a konkrétní služby a servis, který budeme poskytovat nejen návštěvníkům Chabařovic a Roudníků, ale zároveň i občanům našeho města, a široké veřejnosti.

VYBUDUJEME UCELENÝ MĚSTSKÝ INFORMAČNÍ SYSTÉM

S využitím dotačních titulů vybudujeme v Chabařovicích a Roudníkách ucelený městský informační systém. Kromě navigace do jednotlivých ulic a směrovníků, které dovedou k turistickým cílům a objektům občanské vybavenosti (infocentrum, městský úřad, městská policie, školy atd.), budou jeho součástí i informační tabule a velkoplošné mapy města. Trhací mapy pak budou zdarma dostupné v turistickém informačním centru Milada. Celý projekt musí zcela pochopitelně zahrnovat i propagaci našich podnikatelů.

VE SPOJENÍ S MĚSTSKOU KNIHOVNOU ZŘÍDÍME TURISTICKÉ INFORMAČNÍ CENTRUM MILADA

Jako organizační složku města zřídíme při městské knihovně Turistické informační centrum Milada. Toto propojení, které již s úspěchem funguje v řadě osvícených měst, nám přinese celou řadu výhod a úspor.

A proč zrovna organizační složka?

Protože nechceme a nebudeme vytvářet složité a drahé aparáty. Na rozdíl od jiných forem, např. s. r. o. či příspěvkové organizace nemá organizační složka právní subjektivitu, není ani účetní jednotkou a její pracovníci budou zaměstnanci města. Nemá tedy vlastní IČO, nepotřebuje účetní, pověřence GDPR a nepodává daňové přiznání. Její rozpočet je součástí rozpočtu města.

Na infocentrum navíc převedeme i některé agendy vykonávané městským úřadem, kde tak snížíme počet zaměstnanců.

Jaké konkrétní služby by mělo infocentrum poskytovat? Zde jsou některé vybrané příklady:

  • Veřejný přístup k internetu (wi-fi, použití PC) + tištěné výstupy z internetu

  • Služby CzechPoint

  • Ověřování listin a podpisů

  • Kopírování, možnost naskenování dokumentů a zaslání na e-mail

  • Laminování, kroužková vazba

  • Půjčování koloběžek a trekových holí

  • Dětský koutek a přebalovací kout

  • Úschovna zavazadel

  • Letní čítárna

  • Veřejná WC

  • Sestavování kalendáře akcí

  • Vedení katalogu (databáze) firem se zaměřením na subjekty se sídlem v Chabařovicích, Roudníkách a jejich blízkém okolí (spádová oblast Infocentra Milada)

Informační servis a nabídka služeb pro návštěvníky našeho města:

  • Informace o historii, současnosti, zajímavostech a památkách Chabařovic a Roudníků, ale také zaniklých obcích v okolí a mikroregionu Milada

  • Informace o možnostech stravování, ubytování a dalších službách poskytovaných nejen městem, ale především našimi podnikateli

  • Informace o možnostech sportovního vyžití

  • Průvodcovská služba v oblasti cestovního ruchu

  • Informační materiály města a Ústeckého kraje

  • Doporučení vycházkových a cyklistických tras, tipy na výlety včetně jejich zajištění

  • Vyhledávání turistických informací na internetu

  • Informace o telefonních číslech, autobusových a vlakových spojích

  • Prodej map, plánů, pohlednic, propagačních materiálů, knih a upomínkových předmětů o městě a okolí

Informační servis a nabídka služeb pro občany města a širokou veřejnost:

  • Tvorba a aktualizace vlastních webových stránek infocentra

  • Informace o společenských, kulturních a sportovních událostech včetně předprodeje vstupenek na tyto akce

  • Zajišťování vstupenek z Ticketportalu

  • Vkládání společenských, kulturních a sportovních akcí na propagační webové stránky

  • Příjem plakátů na kulturní, společenské a sportovní akce

  • Údržba venkovních nástěnek a plakátovacích ploch

  • Občanskoprávní poradna pro občany města zdarma

Naším cílem je, aby se Turistické informační centrum Milada stalo právoplatným členem Asociace turistických informačních center ČR a patřilo k oficiálním turistickým informačním centrům podle podmínek České centrály cestovního ruchu – CzechTourism. Poskytování kvalitních služeb návštěvníkům města, turistům, široké veřejnosti a občanům města je jednou z našich priorit a doposud nevyužitou příležitostí.

Vidíte to stejně? Pojďte s námi dostat Chabařovice a Roudníky do 21. století!

Přinášíme změnu! Držíme slovo!

Marek Poch

 

Poslední fotografie

Statistiky

Online: 1
Celkem: 53350
Měsíc: 4436
Den: 169

Archiv

Kalendář
prosinec
2024
Po Út St Čt So Ne
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          

Portrét