Jdi na obsah Jdi na menu
article preview

13. SILNIČNÍ DOPRAVA (1)

- POŘÁDEK NA PRŮTAHU MĚSTEM
- SKUTEČNÝ ZÁKAZ VJEZDU NÁKLADNÍCH VOZIDEL
- ZPOMALENÍ PRŮJEZDU
- SNÍŽENÍ HLUČNOSTI

Vážení spoluobčané, sousedé,

téma silniční dopravy bylo prioritou vedení města ve všech předcházejících volebních obdobích. A jak šel čas, nebezpečná situace na průtahu městem opravdu pominula. Stala se však kritickou. Náklaďáky přes zákaz vesele projíždí skrz město, osobáky pod hesly „brzda je pedál zbabělců“ a „plná čára není zeď“ už pro změnu neřeší vůbec nic. Myslíte, že se s tím nedá nic dělat?

!!! POŘÁDEK NA PRŮTAHU MĚSTEM !!!

Zajisté nemá smysl vracet se dlouze do minulosti. Spory o stavbu silničního obchvatu se vedly více než 15 let. Tento projekt je mrtvý. Chabařovice se staly do jisté míry raritou. Město mělo navržen obchvat, zpracovánu projektovou dokumentaci na jeho realizaci, investora (Ústecký kraj) připraveného zajistit finanční prostředky na výstavbu a v ten okamžik se místní samospráva postavila proti. Že by špatná či žádná komunikace s občany? Nebo jen s vybranými? Nechce se nám věřit, že by byl uplatněn totožný postup jako u dopravy železniční…

Přesto si neodpustíme jeden malý historický exkurz do roku 2015, kdy náš starosta viděl případnou realizaci obchvatu města i z jiného pohledu. "Je také nutné vnímat obchodníky v centru města. U nich zastavují projíždějící řidiči, což by už nebylo. Již nyní mají potíže, aby obchody udrželi. Město by umřelo," nastínil možné budoucí problémy. Tak ještě, že tak. Ještě, že nás transit spasil a máme tu prosperující lékárnu, masnu, pekárnu atd., a ne pouze výfukové plyny, hluk a prázdné výlohy.

Co tedy navrhujeme?

SKUTEČNÝ ZÁKAZ VJEZDU NÁKLADNÍCH VOZIDEL

Co bylo dříve logické, dnes nedává smysl. Značka Zákaz vjezdu nákladních automobilů totiž po úpravě vyhlášky neplatí jen pro vozidla nad 3,5 tuny, ale zákaz se rozšířil třeba i pro malé dodávky nebo vozidla kombi s vestavěnou přepážkou. Ano, je to tak. Za takového stavu je zákaz prakticky nevymahatelný. Nejprve je tedy třeba upravit a doplnit dopravní značení a pak všemi prostředky tvrdě vymáhat jeho dodržování. Jsou opravdu všechny projíždějící nákladní vozy nezbytnou dopravní obsluhou? Všichni víme, že ne!

ZPOMALENÍ PRŮJEZDU

Na hlavních silnicích nelze budovat retardéry a my stejně nejsme příznivci tohoto nesmyslu. V centru města zavedeme zónu 40. Už Jan Amos Komenský dobře věděl, že „Všeliké to kvaltování toliko pro hovada dobré jest“. A právě pro tento druh řidičů nainstalujeme inteligentní semafory.

K čemu je inteligentní semafor? 
Je skvělým řešením v místech s vyšším pohybem osob – u přechodů pro chodce. U nás především na Teplické u základní školy a Husově náměstí u ZUŠ a v okolí autobusových zastávek.

Jak celý systém funguje?
Na semaforu je základní barvou červená. V případě, že do města přijede vozidlo nepovolenou rychlostí, zůstane svítit. Svižné šoféry světelné značení přibrzdí nebo zastaví a pěší může pohodlně přejít.

A že tím utrpí plynulost dopravy?
Vřele přivítáme všechny, pro které jsou Chabařovice cílem. A věřte, že uděláme vše pro to, aby skutečně byly. Ale transitní dopravu nechceme a nepotřebujeme! Zpomalení průjezdu městem by však mělo jít ruku v ruce se zrychlením objízdné trasy Chabařovic.

Ředitelství silnic a dálnic ČR bohužel doporučilo řešit křižovatku silnic I/30 a III/25357 jako okružní. Ano, jde o místo s velkým výskytem dopravních nehod, často bohužel i tragických. Bude se tedy jednat o mírné zlepšení bezpečnosti, ale zároveň výrazný zásah do plynulosti dopravy. Nevíme, jaký tlak (jestli vůbec nějaký) vyvíjelo současné vedení města na jiné řešení. My považujeme toto rozhodnutí pouze za dočasné. S narůstající dopravou, rozšířením výrobně skladových areálů, parkovištěm pro řidiče kamionů v Přestanově, budeme z pozice vedení města jednoznačně usilovat o mimoúrovňové řešení této křižovatky, kterému ostatně silně nahrává i příhodný terén.

SNÍŽENÍ HLUČNOSTI

I přes vyšší finanční náročnost pro vlastníka silnice budeme prosazovat na celém úseku hlavního průtahu položení tichého asfaltu se speciálními složkami, které tlumí hluk. Když už Ústecký kraj ušetřil na obchvatu…

Nejvíce hluku z dopravy vzniká při pohybu pneumatik po silnici. Na povrchu vozovky tedy velmi záleží. Technologie tichého asfaltu dokáže hluk projíždějících automobilů snížit natolik, že projíždějící auta nebudou skoro slyšet.

Úplné vymístění transitní dopravy není za stávajících podmínek možné. I přesto nám nemusí praskat domy a drnčet sklo v sekretáři. Můžeme se v klidu vyspat a bezpečně přecházet silnici.

Věřte, že může dojít k razantnímu zlepšení životních podmínek nás, občanů.

Podpořte nás ve snaze dostat Chabařovice a Roudníky do 21. století!

Přinášíme změnu! Držíme slovo!

 

Za tým SPD Chabařovice Ing. Miroslav Vacek a Jan Adámek

 

13---silnicni-doprava-1.png

 

Poslední fotografie

Statistiky

Online: 5
Celkem: 53369
Měsíc: 4450
Den: 149

Archiv

Kalendář
prosinec
2024
Po Út St Čt So Ne
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          

Portrét